19 грудня у Києві вдруге відбувся фінал національних змагань для школярів з моделювання “розумних” ґаджетів — STEAM-House-2019.
Захід проходить вже вдруге. Цьогоріч учні з усіх регіонів країни у віці від 12 до 17 років позмагалися в розробці ідей «розумних» пристроїв, їх програмуванні й виготовленні моделей в трьох номінаціях: «Розумні» пристрої», «Розумне місто» та Інтернет речей (IoT). Учасники STEAM House подали на конкурс близько 150 оригінальних проектів. 9 найкращих (по три в кожній номінації) фіналісти змагань презентували перед членами журі, представниками ІТ-компаній-партнерів конкурсу, журналістами та іншими учасниками.
Перемогу у змаганнях здобули такі проекти:
У номінації Smart gadgets
- “Генератор запаху“ (Горішні Плавні) – 1 місце
- “Шини по сезону“ (Чернівці) – 2 місце
- “Електроролики“ (Чернівці) – 3 місце
У номінації Smart city
- “Система контролю рівня води“ (Закарпаття) – 1 місце
- “Створення штучної екосистеми“ (Кривий Ріг) – 2 місце
- “Розумний снігоприбирач” (Київ) – 3 місце
У номінації “Інтернет речей”
- “Автономний мобільний міні-агрокомплекс” (Запоріжжя) – 1 місце
- “Розумна система безпеки” (Царичанка, Дніпропетровська область) – 2 місце
- “Використання новітніх технологій для побудови інтелектуальних систем” (Одеса) – 3 місце
Усі учасники та переможці отримали цінні подарунки від головних партнерів конкурсу. Серед них: інтерактивна дошка, ноутбуки, 3D-принтери, сертифікати на обладнання для STEAM-лабораторій та персональні набори клавіатур, гарнітур та комп’ютерних мишок.
ІТ-змагання серед учнів середніх шкіл покликані не просто спонукати дітей до технічної творчості, а й сприяти розвитку STEAM-освіти та впровадженню сучасних технологій в програму Нової української школи, затвердженої Міністерством освіти і науки. STEAM — це сучасна технологічна освітня методика з елементами творчості, яку поступово починають практикувати вітчизняні школи.
Саме тому, в рамках фінального етапу змагань, відбулась панельна дискусія за участі усіх стейкхолдерів освіти: від учнів та вчителів до роботодавців та міністра освіти і науки України Ганни Новосад на тему: «Якою бути STEAM-освіті в Україні».
«STEAM-HOUSE — це не просто пересічні змагання, це унікальний освітній майданчик, якому вдалось зібрати усіх стейкхолдерів освітнього процесу — включаючи ІТ-бізнесменів, потенційних роботодавців для нашої молоді. Нам дуже приємно, що цьогорічні результати конкурсу розвіяли стале уявлення про те, що STEAM — це виключно чоловічий напрямок. Серед наших призерів — восьмеро талановитих дівчаток», — говорить віцепрезидент «ІТ-Інтегратор» Надія Омельченко.
«Наша компанія максимально підтримує концепції Нової української школи та дослідно-орієнтованого навчання, поширення використання ІТ-рішень у школах. Оцінюючи дитячі розробки, ми, як IT-роботодавці, маємо можливість вже сьогодні розуміти, яка саме молодь завтра потенційно прийде до нас на співбесіду. Яким чином нам треба змінювати умови роботи для так званого «покоління Z», щоб максимально розвивати і працівника, і бізнес», — вважає СЕО Accord Group Валерій Береговий.
Організатором цьогорічних змагань є компанія Accord Group. Співорганізатори — компанія-засновник конкурсу STEAM-House «ІТ-Інтегратор», Інститут модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України та видавничий дім “Освіта”. Комплектуючими учасників конкурсу забезпечує технологічний партнер — MTI Hi-tech Дистрибуція. Головні партнери конкурсу — Cisco Networking Academy, Kyiv Smart City, Microsoft, Asbis, ERC, Global Innovative Online School, Snite. Wanhao та Фонд освітніх ініціатив.
Медіа-партнерами конкурсу STEAM-House-2019 є онлайн-платформа “Освіторія”, сайт “Сегодня”, онлайн-видання Liga.net, Womo, Liferead.media, “Освіта.ua”, “Всеосвіта”, “Интернет и вещи” та інші.
До речі, організатори уже заявили, що STEAM-House-2020 не лише відбудеться, а й вийде на зовсім новий рівень. Вже на початку нового року команда змагань починає роботу з організації регіональних етапів STEAM-House.